Brand Marketeer

Solliciteer nu

Brand Marketeer Communities

De community staat voor “beleven”. Elke ontmoeting, elk event is gericht op een unieke ervaring waar het doorvoelen en verdiepen van kennis en relaties centraal staat. Samen met de Community Manager verbind je deze elementen naadloos aan elkaar. 

Als Brand Marketeer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van strategieën om onze toonaangevende community’s te laten groeien en bloeien. Je opereert op het snijvlak tussen events, branding en marketing.

Je bent gepassioneerd door het opbouwen van community’s en het creëren van boeiende marketingstrategieën om betrokkenheid en groei te stimuleren van dé 3 toonaangevende C-level community’s in Nederland op het gebied van CFO, CHRO en M&A.

Wat ga je doen? 

  • Ontwikkelen en uitvoeren van marketingcampagnes om het aantal communitylidmaatschappen te vergroten en de betrokkenheid van leden te stimuleren.

  • Het ontwikkelen en uitrollen van marketingcampagnes om de community events te promoten. Je identificeert de doelgroep (C-level) voor de events en weet met welke boodschap je de doelgroep moet benaderen. Voorbeelden van events zijn CFO-Day, M&A Awards, FM-Dag en CHRO-day.

  • De campagnes analyseren en optimaliseren om de effectiviteit zo hoog mogelijk te krijgen;

  • Het identificeren van de doelgroep voor het evenement en het ontwikkelen van strategieën om deze doelgroep effectief te bereiken en te betrekken.

  • De bekendheid en het imago verbeteren. Jij bent in staat om de waarde van de community’s om te zetten naar gerichte marketingcampagnes om het aantal members te verhogen en te behouden.

  • Creëren van boeiende content, zoals blogs, whitepapers, webinars en sociale media-inhoud, om thought leadership binnen de branche te bevorderen en de zichtbaarheid van de community te vergroten.

  • Verkrijgen van / beschikken over sterk begrip van de doelgroep (C-level) in relatie tot de community en events. Jij bent in staat om de betrokkenheid van de community’s verhogen en te positioneren als autoriteit binnen de branche.

  • Optimaliseren van de gebruikerservaring van de community door het analyseren van gebruikersfeedback en het implementeren van verbeteringen voor de community.

Wie zoeken wij?

  • Minimaal 5 jaar ervaring als (online) marketeer;

  • Je begrijpt wat het snijvlak is tussen marketing, events en branding ten aanzien van de community

  • Je bent sparringpartner van de community managers.

  • Je kan strategisch meedenken maar ook de executie van de strategie is voor jou bekend.

  • Goede communicatieve vaardigheden, assertiviteit en overtuigingskracht

  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift uitstekend

Wat krijg je van ons?

Een leuke uitdagende functie bij een ondernemend bedrijf dat vooroploopt met digitale technieken, waar veel ruimte is om eigen ideeën te ontwikkelen en ook daadwerkelijk uit te voeren. Je komt te werken binnen een team van professionals in een collegiale, no-nonsense en resultaatgerichte sfeer. Daarnaast kom je werken in ons prachtige pand Capital C, het centrum voor de creatieve industrie in het centrum van Amsterdam.

En wat nog meer?

  • Een fijne werksfeer en collega’s die voor elkaar klaar staan

  • Een werkomgeving waarin ondernemerschap wordt gewaardeerd

  • Flexibel thuis en op kantoor werken

  • Een salaris dat past bij jouw kennis en ervaring

  • Uitgebreid scala aan trainings- en opleidingsmogelijkheden

  • Een NS Business Card of reiskostenvergoeding, laptop en communicatievergoeding

  • Pensioenregeling

  • Abonnementen op onze media

  • En natuurlijk onze gezellige kantoorborrels en evenementen waaronder Adfocup en Community Drinks

Toch nog vragen? Bel of mail met Anna-Bo Bouwens, abouwens@alexvangrongingen.nl of 06-46151008

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Anna-Bo Bouwens

Commercial Director

Amber Overbosch

Community Manager